Mađari su stalno tražili, pozivajući se na svoje državno pravo, da se Bosna kao separatna zemlja reinkorporira Kruni sv. Stjepana, i da se podvrgne direktno Ugarskom ministarskom savjetu. Rama (Bosna) ulazila je naime od godine 1138. u ugarsku kraljevsku titulu, i u vezi sa time Bosna je smatrana kao vazalna zemlja Krune sv. Stjepana.
Interesantno je objašnjenje teorije ugarske svete Krune, koje daje profesor Dr. Stephan v. Csekey. “Ta teorija je – piše prof. Csekey – jedna smjesa praktične državničke vještine i zdravog misticizma koji je jako potreban nacionalnom životu. Ugarska sv. Kruna pretstavlja simbolički ugarsku državnu ideju, i to na taj način što se smatra da kralj i narod zajedno predstavljaju cijelo tijelo Krune, pri čemu se kralj smatra za glavu, a staleži za udove ovog tijela. Prema tome ugarska sveta Kruna pretstavlja sam državni pojam. Po teoriji sv. Krune nosilac državne vlasti nije ni kralj ni parlamenat već sv. Kruna. Ona nije ništa drugo do skup sviju važnih faktora nacionalnog života u jednu organsku cjelinu”.
Proklamacija Aneksije BiH od 5. oktobra 1908. pozivala se na ugarsko državno pravo.
Iz: Ante Malbaša, Hrvatski i srpski nacionalni problem u Bosni za vrijeme režima Benjamina Kallaya, Tisak Građanske Tiskare k.d. Osijek, 1940.